OBIECTIVELE
PROIECTULUI
Proiectul corespunde nevoilor identificate si asigura dezvoltarea competentelor cadrelor didactice, ceea ce va duce la cresterea calitatii invatamantului in scoala noastra, in conformitate cu normele europene.
Dezvoltarea competentelor
#1. Dezvoltarea competentelor profesionale ale managerului si ale cadrelor didactice din invatamantul primar si gimnazial prin participarea la stagii de formare, in institutii partenere din Europa, necesare in vederea inovarii si imbunatatirii activitatii didactice, dar mai ales imbunatatirea randamanetului invatarii si prevenirea abandonului scolar
Continuati studiulConsolidarea competentelor lingvistice
#2. Consolidarea competentelor lingvistice si a sentimentului de cetatenie europeana ale cadrelor didactice prin participarea la diverse tipuri de stagii de pregatire in state europene, care se vor desfasura in limba engleza.
Continuati studiulConstruirea unei retele
#3. Construirea unei retele de contacte internationale care sa duca la un schimb permanent de metode si instrumente didactice, in vederea unei dezvoltari profesionale continue.
Continuati studiulDezvoltarea institutionala
#4. Dezvoltarea institutionala a scolii prin integrarea experientelor si competentelor dobandite de cadrele didactice in timpul stagiilor de formare in Planul de Dezvoltare Institutionala.
Continuati studiulAplicarea noilor competente
#5 Aplicarea noilor competente in activitatile didactice, pentru a creste adaptarea elevilor la cerintele
scolii, minimizarea conflictelor, precum si implicarea activa a acestora in actul de predare/invatare.
De aceea am ales pentru aceasta mobilitate participarea la cursul de formare "Imbunatatirea
managementului clasei cu elevi in situatii de risc noi metodologii, motivare eficienta, cooperare si
strategii de evaluare", deoarece, asa cum afirma organizatori cursului, acesta este destinat cadrelor
didactice care doresc sa isi imbunatateasca abilitatile de management al clasei, prin incurajarea
participarii si angajarii in invatare a elevilor, utilizand ultimele tehnologii si tehnici dezvoltate si
descoperite in domeniu, pentru a invata, cum sa stimuleze motivatia elevilor, sa stabileasca reguli, sa
ofere instructaj clar, sa monitorizeze si raporteze activitati si comportamente, sa foloseasca cu
succes invatarea in echipa si pe perechi si sa isi incurajeze elevii sa gandeasca critic si sa
reflecteze asupra propriilor comportamente.
Planificarea
ACTIVITATILOR
Contextul
Contextul care a dus la ideea acestui proiect vizeaza unele elemente intalnite la nivelul scolii, precum: clase cu elevi unde este nevoie de un foarte bun management al clasei, datorita numaruiui foarte mare de copii care provin din familii defavorizate socio-economic, precum si feed-back-ul primit atat de la elevi, cat si de la parinti cu privire la modul in care se realizeaza activitatile la nivelul clasei. Consideram ca nevoile de formare ale cadrelor didactice din Scoala Gimnaziala nr 71 constau in dobandirea/imbunatatirea unor competente didactice precum: folosirea metodelor noi, creative si inovative; realizarea unui schimb de experienta profesionala intr-un context multicultural; comunicare in limba engleza; folosirea noilor tehnologil in predare; metode, instrumente didactice si strategii de ucru cu elevii proveniti din medii de risc; leadership; relationare si decizionale; toleranta si acceptare intelegere interculturala; managementul clasei; monitorizarea procesului de invatamant; valori europene.
Continua sa citestiA1-Managementul de proiect
A1-Managementul de proiect: coordonarea, monitorizarea si evaluarea proiectului, atingerea
obiectivelor proiectului, realizarea sarcinilor, selectia grupului tinta de profesori, contactarea
partenerilor, semnarea acordurilor, pregatirea mobilitatilor, managementul situatiilor de risc.
Perioada: 1.06.2019 - 31.05.2020
Responsabil: Scoala Gimnaziala nr 71
A2-Elaborarea materialelor
A2-Elaborarea materialelor necesare pentru implementarea proiectului: conceperea unor materiale
precum Metodologia de lucru a proiectului, afis, PPT-uri, materiale didactice, anunturi.
Perioada: 1.06.2019 - 11.10.2019
Responsabili: Scoala Gimnaziala nr 71
A3-Pregatirea lingvistica, culturala, pedagogica de specialitate si logistica
A3-Pregatirea lingvistica, culturala, pedagogica de specialitate si logistica pentru cursurile din Spania/ Granada: realizarea
de intalniri de lucru periodice cu profesorii care vor participa la mobilitate.
Perioada: 1.06 - 11.10.2019
Responsabili: Scoala Gimnaziala nr 71
A4- Plecarea in mobilitate
A4- Plecarea in mobilitate si participarea la cursul de formare Managementul clasei cu elevi in
situatii de risc: noi metodologii, motivare. cooperare si strategii de evaluare: 12 profesori din Scoala
Gimnaziala nr 71 vor participa la curs, activitati demonstrative. ateliere de lucru si work-shop-uri;
obtinerea de informatii despre metode, instrumente didactice si strategii de lucru cu elevii proveniti
din medii de risc; dezvoltarea competentelor de a folosi metode noi, creative si inovative, realizarea
unui schimb de experienta profesionala intr-un context multicultural, dezvoltarea abilitatilor de
comunicare in limba engleza, folosirea noilor tehnologii de predare, participarea la grupuri de lucru.
Perioada: 13 - 19.10.2019
Responsabili: MEP Europrojects Granada SL
A5-Diseminarea rezultatelor
A5-Diseminarea rezultatelor proiectului conform graficului stabilit: aducerea la cunostinta publicului
larg a rezultatelor tangibile si intelectuale ale proiectului, prin reuniuni de lucru, activitati
demonstrative, work-shop-uri, precum si prin realizarea Ghidului de Bune Practici - pentru profesori,
pliante, brosuri, postari pe eTwinning, pe site-ul scolii, concepere si distribuire de materiale informative.
Perioada: 21.10.2019 - 31.05.2020
Responsabli: Scoala Gimnaziala nr 71
Scopul
PROIECTULUI
Implementarea proiectului
Implementarea proiectului va aduce beneficii comunitatii locale si publicului larg in primul rand prin
cresterea gradulul de incredere in institutia scolara, ceea ce va insemna:
- cresterea numarului de
elevi,
- diminuarea cazurilor de abandon scolar,
- imbunatatirea relatiilor dintre parinti si scoala, dintre scoala si diverse institutii si ONG-uri, toate, cu efecte pozitive asupra elevilor scolii.
Totodata, prin experienta castigata vom putea extinde parteneriatele scolare, prin implicarea in
diferite proiecte si programe alaturi de alte scoli si institutii locale, nationale sau europene, dezvoltand astfel dimensiunea interculturala a scolii.
Evaluarea
PROIECTULUI
Evaluarea realizarii obiectivelor proiectului
Evaluarea realizarii obiectivelor proiectului le vom operationaliza in itemi cuantificabili cantitativ si calitativ, respectiv vom stabili urmatorii indicatori de realizare a proiectului:
- 100% dintre cadrele didactice participante isi vor imbunatati competentele profesionale
- 100% dintre cadrele didactice participante isi vor consolida sentimentul de cetatenie europeana
- 90% dintre cadrele didactice participante isi vor imbunatati abilitatile lingvistice
- cresterea cu 20% a orelor realizate cu mijloace IT
- scaderea cu 20% a numarului de absente
- cresterea cu 20% a numarului copiilor nou inscrisi in anul scolar 2020 - 2021
- cresterea nivelului de satisfactie a elevilor si parintilor fata de scoala
- realizarea 1 afis al proiectului
- redactarea 1 Metodologie de lucru
- completarea fiselor de observatie cu activitatile proiectului
- aplicarea si interpretarea 1 chestionar initial si 1 chestionar final pentru cadrele didactice
participante, vizavi la asteptari si realizari ale proiectului.
- realizarea unui Ghid de Bune Practici - ce va sintetiza informatiile dobandite in cursul mobilitatii
12 cadre didactice care participa la mobilitati - cursuri de formare si job shadowing
- realizarea a 5 dezbateri, work-shop-uri, mese rotunde pentru diseminarea experientei dobandite in
proiect, in cadrul consiliilor profesorale si a intrunirilor metodice la care participa profesorii implicati in mobilitati
- 10 articole scrise de profesori pe tematica mobilitatii, ce vor aparea in publicatii si site-uri de
specialitate.
Pe parcursul si ulterior derularii mobilitatii vor fi realizate si folosite urmatoarele instrumente si
modalitati de evaluare a indicatorilor:
- analiza documentelor scolare
- fisa de observatie si fisa proiectului
- chestionarul initial si final pentru profesori
- chestionarul de satisfactie a beneficiarului (pentru elevi si parinti)
- asistenta la activitatile demonstrative, dar si la ore alese aleatoriu
- verificarea graficului activitatilor de diseminare a rezultatelor
Evaluarea se face permanent, de catre echipa de proiect, precum si de echipa de management.
In cazul in care activitatile propuse nu sunt realizate, acest lucru este adus la cunostinta
coordonatorului proiectului. Se va urmari realizarea ulterioara a activitatilor daca se constata ca
indicatorii nu au fost atinsi.
Prezentarea
in imagini a proiectului
Aici este prezentata activitatea in imagini din fiecare etapa a proiectului.
-
Managementul de proiect
01.06.2019 - 31.05.2020Managementul consta in coordonarea si verificarea materialelor elaborate pe parcursul proiectului. -
Elaborarea materialelor necesare mobilitatii
01.06.2019 - 11.10.2019Elaborarea materialelor necesare pentru implementarea proiectului: afise, PPT-uri, materiale didactice ..... -
Pregatire logistica si culturala
01.06.2019 - 11.10.2019Pregatirea logistica, culturala si de specialitate pentru cursurile din Spania. Materiale de prezentare a zonei culturale vizitate. Au fost sustinute cursuri de limba engleza pentru toti profesorii, au fost consultate resurse bibliografice de pe internet si din ghiduri si harti. -
Plecarea in mobilitate
27.10.2019 - 03.11.2019Plecarea in mobilitate si participarea la cursul de formare Managementul clasei cu elevi in situatii de risc: noi metodologii, motivare. cooperare si strategii de evaluare: 12 profesori din Scoala Gimnaziala nr 71 au participat la cursuri, activitati demonstrative, ateliere de lucru si work-shop-uri; -
Diseminare noiembrie 2019
04.11.2019 - 30.11.2019Diseminarea mobilitatii a inceput cu elaborarea unei pagini in cadrul site-ului scolii. Aceasta pagina impreuna cu cea de fata si imaginile din galeria de imagini ale scolii, fac obiectul actiunii de diseminare a tuturor activitatilor post mobilitate, in cadrul actiunii cheie 1 "Managementul clasei cu elevi in situatii de risc" din cadrul proiectului Erasmus+. -
Diseminare decembrie 2019
01.12.2019 - 30.12.2019Diseminarea mobilitatii a continuat in luna decembrie cu un simpozion dedicat mobilitatii. La acest simpozion au participat cadre didactice din mai multe unitati scolare si din comunitatea rroma interesata. De asemenea a fost initiata o sectiune e-twinning, si au fost realizate panouri in care sunt afisate imagini din timpul mobilitatii.
-
Diseminare ianuarie 2020
01.01.2020 - 31.01.2020In ianuarie 2020 diseminarea mobilitatii a continuat cu o ora deschisa dedicata nonviolentei. La aceasta ora deschisa au participat cadre didactice si invitati din afara scolii. De asemenea in galeria de imagini de pe site-ul scolii au fost inserate imagini din timpul mobilitatii si a fost crescut numarul de prieteni de pe facebook la 525. -
Diseminare februarie 2020
01.02.2020 - 29.02.2020Diseminarea mobilitatii in februarie, a continuat cu lansarea unui site dedicat mobilitatii si inserarea in pagina scolii a unui anunt legat de mobilitate. Anuntul aparitiei site-ului pentru cei 534 de prieteni de pe facebook a constituit o alta preocupare a noastra. -
Diseminare martie 2020
01.03.2020 - 31.03.2020Luna martie 2020 s-a caracterizat prin continuarea diseminarii mobilitatii pe facebook unde am ajuns la 607 de vizitatori. Am inceput sa utilizam si un instrument de management al clasei sub forma unui catalog virtual. -
Diseminare aprilie 2020
01.04.2020 - 30.04.2020Pandemia SARS-Covid-19 a schimbat total modul de abordare a managementului clasei in luna aprilie 2020. -
Diseminare mai 2020
01.05.2020 - 31.05.2020Luna mai 2020 luna finalizarii proiectului. S-au adunat materialele. A fost facut ghidul de bune practici si a continuat diseminarea online.